BangCOCK

Är det något jag älskar med Bangkok är just höga höjder. Att från någon valfri ställe se över staden. Ytterst harmonisk. Däremot blev det lite för mycket av det goda för min egen del på den 5 stjärniga hotelpoolskanten. Där hängde jag över kanten och såg ut. Men plötsligt rycker det till och från att har rejäla med spelrum i badbyxorna så kände jag helt plötsligt som att byxorna förvandlades till ett par ryska speedos. Jag vet inte utav vad. Jag kollade mig omkring i poolen. Den var rätt mansdominerad.  En trädgren skulle i sammanhanget känna sig lika hård som en degklump. Jag var rätt lugnt till i början. Det kommer att mjukna till.  Men det gjorde den inte. 15min hade gått. Paniken spred sig. I vanliga fall hade jag nappat på kampanjen som min biologilärare marknadsförde under sexualkunskaplektionerna i högstadiet. Att hyvla lite på barken av "trädet" för att få till krocket med isberget och sjunka a lá Titanic. Men jag vill fan varken bygga eller profilera mitt varumärke som en notorisk handtrallare. Inte på en 5 stjärnig hotell. Jag måste har en mer diskret lösning, en avtrappningsmodell för oss som inte kan hantera sin kropp.
 
Genom året har jag stött på uttrycket "mycket sitter i psyket". Jag testar att tänka på något som är avtändande. "Döda hundar". "Bert Karlsson i stringtrosor ingräddat med en LCHF baserat variant av choklasmoussé ", ett 0,5 Mbit-uppkoppling modem i början av 2000-talet där det tog en kvart att ladda ner en låt från DC++ ..inget hjälpte. Jag tittade efter Clara. Hon låg och Sov. Utlämnad i poolen står jag i tysthet och nynnar till Wyclef Jean superhits "911".  Jag gick långsam uppför poolen men vände lika fort när jag såg tältet som skulle få min löjtnant under lumpentid att känna en stolthelt över "tältresningen" när vi var ute på fältövning.
 
Jag kände en hopplöshet. Började inse att det kanske lika bra att kamma sig med en hagelbössa. Sen såg jag folk börja går iväg från solstolarna. Vissa tillbaka till sina rum och vissa ner till poolen. Jag hukar mig likt en lejon för att intar bytet. Handduken vid solstolen. I kombination av Usain Bolts världsrekordlopp från Berlin VM 2011 och Michael Jackson punggrepp så lyckades jag ta mig till solstolen lägga över en handduk och kväva elden. Phew.
 
 
Helvetets utsikt. 
 
 
 
 
 



 
 
Allmänt | |
Upp