God save the Queen in Koh Tao

Koh Tao, Koh Tao, Koh Tao...vad ska jag skriva efter att spenderat några dagar här? Ska jag göra det lätt för mig och skriva hur skönt det är med sol, bad o semester? Njeeeeet. Sedan britterna röstade sig ur EU trodde jag att de skulle stänga in sig innanför "Towern", ”dra i trallan” när det är engelsk fotboll på tv och döpa nästa tvilling kungabarn till ”fish and chips ”. Vad fel jag hade. Britterna själva verkar har emigrerat till Koh Tao. Det är britter ÖVERALLT! Inget emot det. Verkligen inte. Det som förvånade mig mest är min första reaktion av deras utseende. Det ser ju bra ut. Vissa har till och med lite touch av snygghet. Värt att nämna att jag kom till ön på kvällen. Då det var mörkt. När ljuset dök upp i form av dagtid. Så ångrade jag mig. Jag skäms. Jag får Stefan Löfven att framstå som bestämd och ärlig under budgetförslaget 2014. ”Natt och dag” uttrycket har fått sitt genombrott likt vulkanen Eyjafjallajökull på Island för några år sedan. Britterna under dagtid får Quasimodo att känna sig som Disneys motsvarighet till Brad Pitt. Nog om det ytliga.
 
Idag när jag vaknade fick jag syn på något som får mig att ifrågasätta mänsklighetens utveckling. Jag vill börja med att förklara att jag just nu bor på hostel med 4 andra tjejer i ett ”dorm”. Mycket trevligt tror ni men min mage håller inte med. Ska det vara så svårt att släppa en ”lökare” eller tömma exkrementer som finns i tarmarna när antal tjejer övergår i plural. Jag funderar starkt på att skicka reklamation till mina föräldrar, för fel konstruktion som gör att jag hellre mår dåligt än att rocka loss på toan inför tjejerna.
 
Hursomhelst. Två av dessa brittjejerna är mycket söta. Emma Watson söta. Ta någon valfri Harry Potter rulle och ät en sockerkaka till så vet ni vad jag menar. Men då får jag syn på den. Magväskan. Det känns direkt hopplöst ledsamt på något sätt. Två söta tjejer utsätter sig för sånt. Stackare. Lite som en person med knivfobi skulle få för sig att vara en knivseriemördare tagen från 90 tals rullen ”Scream” på heltid. Det matchar liksom inte. Jag kan inte riktigt förstå varför. Att bära en fet stor magväska från 90-talet och låtsas som att det finns en trend. Magväskan är lika trendigt och sexig som en vattensäng med inbyggd klockradio, askkopp och minibar. Med dagens lättprovocerande samhälle där mindre väl klagomål kan piska upp e diskussion om näthat så vill jag klargöra en sak. Jag hatar inte magväskor. Jag ställer bara en aning skeptisk när det sticker i ögonen på mig när mina näthinnor krockar med allt det fruktansvärda kring synen av en magväska. Det här förstörde min dag. Suck
 
Allmänt | |
Upp