Krönika Del 1

Nu var det ett tag sen till uppdatering. Nu sitter ni säkert och vänta på värsta ”klag” inlägget. Jag vill börja med klargöra att resan har varit superb. Dock är man ju lite pessimistisk realist av sig. Vilken betyder att jag faktisk gillar världens alla folk och kulturer trots alla sina brister. Men det är bristerna som gör livet lite mer spännande. Nu har det gått en månad sen jag lämnade Svedala. Så jag tänkte köra en krönika över vad som har skett hittills. 

Bangkok

Resan började som sagt här. Det blev återträff med både bekanta som bor i norden och gamla arbetskollegor I BKK. Fantastisk kul att verksamheten som jag jobbade på under BKK tiden expanderar!

Början av resan blev lite för mycket av alkohol (NÄHÄ). De som är underbart att festa i Bangkok är att man kan få så mycket olika typer av ”fester”. Den moderna festens fader, moder och heliga ande. Allt ifrån vanligt ”klubbandet”, Skybarsup, Restaurangsup, finsup, ghettosup, strippklubbssup, gaysup. Nu tänker ni  ”va!? Går du på strippklubbar och stödjer den smutsiga verksamheten?”. Ja det gör jag! För lika mycket som alla turister som ta tigerbilder, sitter på elefanter, fotmassage (ja inte fan är det hälsosam att massera dina äckliga svettiga fötter) etc eller ni där hemma som gärna köper från HM, går på Zoo. Nä djuren tycker inte om att vara inburade och höra era skrikande barn eller alla barn som måste sy dina kläder för någraöre i timmen. Dåså. Strippklubbar är ett måste. Behandla man tjejerna/killarna med respekt så kommer du ha en jäkla kul kväll! Toppa med bra restaurangbesök, skybar och afterclubbesök så har du en jäkla helvete dagen efter.

De bästa var ändå när jag träffade en kvacksalvare. Irländare på dryga 30år. Han frågade vart jag kommer ifrån. ”Sverige” svarade jag tveksam. ”Ja, jag trodde faktisk att du var från Sverige. För du ser så snygg ut”. Tack!? Men vadå....för det första ser jag ut som en svennebanan? För de andra så betyder det att han indirekt tycker Thai är fula? Men då fattar jag fan ingenting. Jag är snygg för att jag är ”svensk” men jag ser ut som en Thai? Hur tänkte du nu? Irländare må ju vara som dom är. Hur lyckades han få till en sån risig uppsättning av floskler? Där och då vill jag tipsa honom om ett bra paketpris till invigningen av den nya äldreboenden i Katrineholm.

 Patong

Det blev som sagt en kort visit i BKK. Sen skulle jag möta min värsta men samtidigt bästa kompis. Kines. Varje gång jag ska träffa honom hugger det till som av en smutsig stilett i magen. Ångesten. Den där ”dagen-efter-känslan” efter en helkväll med honom. Ligga där i fosterställning, viskandes på de berömda orden ”aldrig mer, aldrig mer” och köra en egen bascover av ” we will rock you” med Queen med skallen och väggen som instrument.  Lägg till en upplevelse av en gympapass i en bassäng med smältost och en träff med  ”The Mauler” i ringen där han har fått veta att jag har varit med hans fru. Då vet ni varför jag alltid har den ångesten. Den här gången var inga undantag. Den mängden rödvinen jag drack första kvällen skulle få självaste Edward ”jag-drack-rödvin-istället-för-bröstmjölk” Blom att avundas. Usch. Aldrig mer.

Annars bodde vi på ett hotell som förmodligen bestod av halva Ryssland. Första ryss jag såg var en tjej. Runt 20 bast. Hade jag fått en ängel i julklapp så hade det varit henne. Sen såg jag hennes kille. Ett sånt mög. Så jävla blåst på konfekten. Aldrig kan man få vara glad. Det smärtar mig verkligen att den ryska tjejen måste vara tillsammans med en kille som ser ut som smoothie mixad av en snaggad Tomas Di Leva, ”the mountain” från Games Of Thrones och en valfri klädstånd från backpackinggatan på Khan San Road. Hur i helvete kan världen acceptera det här? Alltid samma sak. Snygga ryska tjejer med fula män från Ryssland. Jag har full förståelse att killarna hade sin guldålder under sovjettiden och att de var lite mer attraktiv på den tiden. Då var deras kalsonger säkert rena med alfahanegruva. Men 2016? Var är nästa steg? Att Gordon Ramsay börja jobba på donken? Bara av tanken får jag i skrivande stund ett illavarslande darr i mitt underläpp och att jag snart kommer explodera i hysterisk ”snor o gråt orgie” som skulle få den där ”leave One Direction alone” typen att verka samlad. Så slöseri med tjejer.

 Phuket Resort.

Ja, det här platsen. Var rätt magisk. En natt här kostade mellan 4-6 lakan beroende på säsong. Direkt när vi klev in så kände jag mig som den vita chokladen i Alladinasken. Passar verkligen inte in här. Vi fick inte på något sätt bära våra väskor till hotellrummet som låg en stenkast från receptionen. Vi fick inte heller gå utan vi skulle åka nåt typ av golfbil. Dessutom skulle det komma en personal vid 18-19 tiden varje kväll och göra ordning rummet för läggdags. Typ spruta myggmedel, fylla på isen, städa efter poolpartyt, klia oss på ryggen etc.  Varje gång jag ringde roomservice så svarar det med ”Hello Mr. Rakruang How can I help you”. Jävla lyx....Nog om det.

Annars var det bästa med det här hotellet nog att jag kunde bada naken. Jag hade en egen pool utanför sovrumsdörren.  Att släppa fram ”snabeln” och bada. Tro mig det är betydligt härligare att bada naken än med badbyxorna. Jag förstår Samir och Viktor. Jag har aldrig känt mig så fri sen jag flyttade från ”ettan” i Mammas mage. Shit kl är 02.44 måste sova! Ni får lite bilder istället.

Kvällsfylla med tända ljus.

Hälsningar från kvällspersonalen.
Badrummet.
Skjuts till hotelrumet
Middag på rummet
Vad hände där?
 
 
 
Allmänt | |
Upp