Thailand

Nu kommer mitt första inlägg. Det har varit för intensiv eller för att citera Eric Amarillo ”om sanningen ska fram”....så har jag varit för bakis. Jag behövde det. Inte för att jag har saknat alkoholen i sig utan för att påminna mig själv hur meningslös det är att supa sig full i Thailand. Den engagemang jag har dagen efter. Den kan liknas när jag tillfällig är hundvakt åt mina föräldrar känner inför att stanna vid kanten, rulla ut en liten svart påse och plocka upp hundens middagsskapelse. Jag har spenderat snart två veckor i Thailand. Majoriteten av dagarna har jag vaknat upp med ett välmående som skulle få alla motståndare till Mike Tyson att sjunga i kör till ”Kentas” gamla dänga ...”JUST IDAG ÄR JAG STARK, JUST IDAG MÅR JAG BRA” efter att provsmakat på ”Iron Mike” sköna höger till kvällsmacka i mitten av 90 talet.

Vad har jag gjort? Det har blivit mycket häng med kompisar. Många kompisar som bor på olika ställen i världen. Det har blivit Bangkok, Patong, resort i Phuket, Phuket town och slutligen nu Koh Tao. Jag skulle definitivt kunna floskla på och skriva att det har varit underbart att fått träffa alla vänner igen. Men jag ska berätta vad som har varit den bästa med resan hittills.  Kl 4 på morgonen, utanför 5 stjärnig hotell i Patong, några liter vin och ex antal shots i kroppen så spelar jag Pokemon go(!). Jag fångar Dragonite. jag fångade DRAGON FUCKING NITE! Det här är historisk och stort. Hoppas ni förstår det. Det är större chans att Jimmy Åkesson skulle välja ett par Calvin Klein kallingar framför Björn Borg. Definitivt större chans att du blir erbjuden på fredagsmys av Donald Trump där han anmäler sig frivilligt att hacka grönsakerna till Tacosen. På starkt siverplats måste har varit Bangla Roads supererbjudande...25kr för 6 tequilashots. 

Hursomhelst att vara tillbaka i Thailand är som att träffa sitt ex igen över en fika. Första pratstunden är trevlig och man påminns mycket varför man en gång i tiden föll för henne. Men skulle man följa med henne hem hade de dykt upp minnen som påminde varför det tog slut. Så känns Thailand för mig. 

 
Allmänt | |
Upp