Jag är beredd att hålla med Donald Trump!

Vilken show Mr.Trump har orsakat sen han blev president. Majoritet av hans uttalande eller handlingar kan jag förstå varför folk reagerar. Däremot den senaste uttalande. Ni vet det där om Sverige. Jag är så sjukt less på Sverige som land. ”Alla ska med” mentaliteten eller ”öppna era hjärtan”. Fyfan säger jag bara. Det gnager mig. Det brinner i mig hur vi i Sverige reagerade på hans uttalande om just Sverige. Här skyltar vi med att alla ska har rätt till yttrandefrihet. Men det gäller bara om motparten har samma åsikt som en själv. Då är det okej och alla är glada. Ett riktigt psykopatbeteende! 

Jag lider med Trump. Att inte få säga sin riktiga åsikt bara för att han är president över världens mäktigaste land. Nu måste han dessutom dra upp en ”efter-lögn-grej” bara för att vi i Sverige reagerade så kraftig. Herregud. Jag känner att sen vi ”öppnade våra hjärtan” så har Sverige bara gått utför. Jag menar, ”Sean Banan”, ”Det vet du”, Yohio, och nu senast Owe Thörnqvist. Alla ska med? Nä i helvete heller. Vart är Sverige på väg? Dessa har förstört melodifestivalen. Hur i helvete kan schlager legender som Lisa Perelli och Roger Pontare inte komma till finalen? Nä istället så röstar vi vidare den som är mest pajas i tävlingen. Det är ju ett barockt beteende. Inte undra på att Donald Trump reagerade som han gjorde i talet. Jag känner hans frustration. ”We gonna keep the country safe”. Ja inte vill han har Sean Banan eller Yohio som världsartister framför Beyonce och 50 cent. Såklart han blev skrämd av att vi röstade fram Owe Thörnqvist till FINAL. Ingen ont om honom. Han är rätt skön och har säkert masa meriter från Gustaf Vasas tid. Men hans låt? Toppa det med att han kasta upp en korv och ska kalla det show? Herregud. Vad händer härnäst? Att Christer Björkman avveckla sig helt från Mello? Eller att Fredrik Kempe och Thomas G´son har mindre än tio "låtbidrag" till nästa år? Usch. Hemska tankar. Vilken madröm. Nä Donald Trump jag är beredd att stå bakom dig den här gången!

Allmänt | |
Upp